Copywriter to pracownik agencji reklamowej zajmujący się pisaniem tekstów wykorzystywanych w materiałach reklamowych (np. reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych, ulotkach, broszurach itp.). W procesie tworzenia materiału reklamowego copywriter jest odpowiedzialny za treść reklamy. Z reguły pracuje z zespołem składającym się z dyrektora kreatywnego, grafika lub innych członków zespołu kreatywnego. Dlatego tak ważne jest, aby przyszły copywriter wiedział jak pracować w zespole. Zawód copywritera nie wymaga skończenia żadnego konkretnego rodzaju studiów. Jednakże, o wiele bardziej cenieni są absolwenci wyższych uczelni, szczególnie kierunków humanistycznych (dziennikarstwa, stosunków międzynarodowych, psychologii lub socjologii) oraz językowych. Duże znaczenie mają także umiejętności, którymi może pochwalić się kandydat.
Dobry copywriter powinien posiadać wiedzę z zakresu psychologii oraz socjologii, aby umiejętnie dopasowywać swoje reklamy do odpowiedniej grupy docelowej. Pozostałe cechy mile widziane to umiejętność pracy pod presją czasu, dostosowanie własnych ambicji artystycznych wobec wymogów klienta. Aby odnieść sukces na stanowisku copywritera potrzeba także odrobiny talentu, kreatywności oraz spontaniczności. Wiedza z zakresu marketingu oraz reklamy to dodatkowy atut. Praca w agencji reklamowej wymaga także umiejętności artystycznych, trafnego oceniania wartości estetycznej reklamy oraz dostosowania warstwy językowej do formy graficznej.
Na stanowisku wymagane jest:
- Umiejętności redaktorskie i edytorskie
- Chęć wyrażania własnych opinii
- Umiejętność pracy pod presją czasu