stanowisko lub firmamiasto lub województwo
wyszukiwanie zaawansowane »

Przeglądaj oferty pracy: PR, reklama, marketing

4,196 PR, reklama, marketing w Polsce

Public relations, reklama i marketing to trzy działy, które zawsze powinny blisko ze sobą współpracować przy osiągnięciu głównego celu: budowanie marki i zwiększenie zysków ze sprzedaży. Każdy z tych działów ma nieco inne narzędzia do dyspozycji i sposoby osiągania celów. Głównym zadaniem osób pracujących w public relations jest budowanie relacji, wizerunku firmy i reprezentowanie jej przed mediami i klientami. Osoby pracujące w dziale reklamy powinny dążyć do tworzenia przyciągających wzrok materiałów, które prezentują wyższość produktów firmy nad innymi. Osoby z działu marketingu odpowiedzialne są za prowadzenie kampanii reklamowych, umieszczanie ich w odpowiednich miejscach oraz docieranie do docelowej grupy odbiorców wszystkimi możliwymi sposobami.
Bez osób pracujących w tych działach firma nie może się rozwijać. Choćby miała najlepszy i najtańszy produkt, zawsze musi szukać sposobu na dotarcie do potencjalnego klienta i zachęcenie go do zakupu. W mniejszych firmach zadania wszystkich trzech działów może spełniać jedna osoba, ale dobrze wykształcona i z doświadczeniem zawodowym oraz szeroką wiedzą w tej tematyce.

Obowiązki i umiejętności

Osoby pracujące w tych działach powinny bardzo dobrze znać sprzedawane produkty oraz umieć znaleźć grupę docelową i zachęcić ją do kupna produktu. Wiąże się to nie tylko z posiadaniem umiejętności marketingowych, ale również psychologicznych i społecznych. Oczekuje się, że w wyniku działań osoby zatrudnionej sprzedaż produktów wzrośnie, a firma odnotuje zwiększenie zysków. Kandydaci powinni mieć doświadczenie i umieć przedstawić swoje portfolio w ciekawy i intrygujący sposób.
Od osoby pracującej w dziale PR, reklamy i marketingu wymaga się:
· Bardzo dobrej znajomości rynku oferowanego produktu
· Umiejętności tworzenia i realizowania kampanii reklamowych
· Doświadczenia na rynku reklamy

Wymagane kwalifikacje

  • Wykształcenie wyższe kierunkowe
  • Portfolio bądź doświadczenie w pracy
  • Znajomość rynku i trendów

Przydatne linki

Popularne stanowiska w branży PR, reklama, marketing

Czy pracujesz w tej branży? Jesteś zadowolony?