stanowisko lub firmamiasto lub województwo
wyszukiwanie zaawansowane »

Przeglądaj oferty pracy: Obsługa klienta

7,860 Obsługa klienta w Polsce

Praca w dziale obsługi klienta polega na pomocy klientowi w sprawach związanych z zakupami, sklepem, gwarancjami bądź pytaniami o produkty i usługi. Dział obsługi klienta opiera się na ciągłym kontakcie z klientami, tak więc wymagana jest bezwzględnie wysoka kultura osobista oraz umiejętność prowadzenia rozmów. Pracownik tego działu musi również bardzo dobrze orientować się w produktach i usługach oferowanych przez sklep. Czasem dział obsługi klienta prowadzi też punkt kredytowy z przeznaczeniem na większe zakupy.

Praca w dziale obsługi klienta może opierać się nie tylko na bezpośrednim kontakcie z klientem, ale również na kontakcie telefonicznym i elektronicznym – na przykład przy pomocy e-mail. Nie zmienia to jednak w żaden sposób wymagań co do stanowiska. W dalszym ciągu pracownik musi bardzo dobrze znać sprzedawane produkty i umieć doradzić klientowi, a także udzielić pomocy – przykładowo przy zakupie programu musi pomóc w jego obsłudze i konfiguracji.

Obowiązki i umiejętności

Praca w dziale obsługi klienta wymaga komunikatywności i cierpliwości. Ponadto, ponieważ związana jest z ciągłym kontaktem z klientami, wymaga się dyspozycyjności i umiejętności bezkonfliktowego rozwiązywania problemów. Mile widziana jest znajomość języków obcych, zwłaszcza przy obsłudze klientów zagranicznych. Oczekuje się, że pracownik będzie wykazywał się dużą wiedzą na temat oferowanych produktów i usług, a także chęcią pomocy kupującym w ich pytaniach i wątpliwościach.
W pracy w dziale obsługi klienta wymaga się:
• Wysokiej kultury osobistej i umiejętności komunikacyjnych
• Dyspozycyjności i umiejętności bezkonfliktowego rozwiązywania problemów
• Kompleksowej wiedzy na temat oferowanych produktów i usług

Wymagane kwalifikacje

  • Wykształcenie średnie lub zawodowe kierunkowe
  • Odbyte praktyki zawodowe
  • Mile widziana znajomość języków obcych

Przydatne linki

Najlepsi pracodawcy

Popularne stanowiska w branży Obsługa klienta

Czy pracujesz w tej branży? Jesteś zadowolony?