Sekretarka to pracownik działu administracyjnego firmy pełniący swoje funkcje w celu ułatwienia działalności przedsiębiorstwa. Do jej głównych zadań należy sporządzanie pism i dokumentów, przyjmowanie i wysyłka korespondencji, obsługa telefoniczna sekretariatu lub całej firmy, obsługa urządzeń biurowych, w tym drukarek, skanerów, faksu. Sekretarka pełni nadzór nad obiegiem dokumentów, a także odpowiada za ich archiwizowanie. W kontaktach między pracownikami nadzoruje właściwy przepływ informacji wewnątrz firmy. Zajmuje się także organizowaniem wewnętrznych i zewnętrznych spotkań oraz sprawuje nadzór nad kalendarzem spotkań. W zależności od zakresu obowiązków może także organizować tłumaczenie umów i dokumentów lub wystawiać i kontrolować faktury.
Stanowisko sekretarki wymaga:
- Komunikatywności, wysokiej kultury osobistej
- Gotowości do samodzielnego podejmowania decyzji
- Dobrej organizacji pracy, dyspozycyjności oraz zaangażowania w pracę