Przeglądaj Adzuna Blog »

Adzuna Raport – Praca zdalna najbardziej poszukiwana

  • W kwietniu najczęściej wyszukiwanym w Internecie kryterium ofert pracy była możliwość pracy zdalnej. Oferty pracy zdalnej cieszyły się największą popularnością, na rzecz bardziej tradycyjnych zawodów (np. kierowcy).
  • Od początku roku do kwietnia wzrosła średnia wieku osób szukających pracy za pośrednictwem Internetu. W kwietniu aż o 6% wzrósł udział osób w wieku 35+, w tym o 2% osób 65+. Spadła nieznacznie aktywność internautów z grupy wiekowej 18-34

Adzuna indeksuje i udostępnia w formie wyszukiwarki oferty pracy publikowane codziennie na ponad 250 stronach, takich jak tablice z ogłoszeniami, portale pracy, portale rekrutacyjne, agencje zatrudnienia, serwisy typu ATS, oraz strony karier pracodawców.

Na podstawie obserwacji ilości indeksowanych w serwisie ofert pracy i tysięcy odwiedzających go codziennie internautów Adzuna przedstawia obraz rynku pracy i rynku kandydatów w okresie pandemii.

Serwis przeanalizował frazy kluczowe, po których osoby w styczniu i w kwietniu szukały pracy w serwisie oraz ich wiek (udział danych grup wiekowych), aby zobaczyć, jak zmienił się obraz internetowego kandydat o pracę oraz jego preferencje, po pierwszym pełnym miesiącu po ogłoszeniu pandemii wirusa.

Wyszukiwanie: Jak zmieniły się preferencje osób szukających pracy przez Internet?

W kwietniu stronę Adzuna odwiedziło o 2% mniej osób niż w styczniu. Niewielki spadek przypadał na czas Świąt Wielkanocnych.

W styczniu najczęściej stronę Adzuna odwiedzały osoby, które szukały pracy jako kierowca (i kierowca autobusu), programista (developer), tester oprogramowania, psycholog.

Porównując te dane na koniec kwietnia widzimy, że tak jak w przypadku branży IT ilość i zainteresowanie osób szukających pracy przez Adzuna nie uległa znacznej zmianie, to już w przypadku innych grup zawodowych widać zmiany w zachowaniu się internautów i popularności ofert.

Niezależnie od branży na pierwsze miejsce w kwietniu spośród najczęściej szukanych ofert, wysunęło się kryterium „praca zdalna”. W kwietniu internauci najczęściej szukali ofert pracy zdalnej (pracy z domu), nie tylko w kategorii IT. Zaraz na drugim miejscu największym zainteresowaniem cieszyły się oferty związane z marketingiem. Tu warto nadmienić, że z raportu Adzuna z drugiej połowy kwietnia wynika, że to właśnie branża PR i marketing, po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią, zaliczyła największy spadek w ilości publikowanych w Internecie (i zebranych na Adzuna.pl) wakatów.

Demografia: Jak zmienił się przekrój wieku osób szukających pracy przez Internet?

Adzuna przyjrzała się też danym demograficznym, czyli wiekowi osób szukających pracy przez Internet w styczniu i w kwietniu br.

Osobami, które najliczniej szukały pracy za pośrednictwem internetowej wyszukiwarki ofert Adzuna w obu analizowanych miesiącach, były osoby między 18-34 rokiem życia. Jednak w kwietniu można było zauważyć nieznaczny spadek w aktywności osób w wieku 18-24 w ogólnym stosunku

Osoby w wieku 25-34 stanowiły w kwietniu 36% wszystkich odwiedzających stronę, a to aż o 5% mniej niż w styczniu.

Przekrój demograficzny osób szukających pracy za pośrednictwem serwisu Adzuna w kwietniu przesunął się na korzyść osób z grup wiekowych 35+. Udział osób z grupy wiekowej 35-44, oraz 65+ zwiększył się w stosunku do stycznia o 2%. W sumie w kwietniu, na Adzuna udział osób szukających o pracy z grupy wiekowej 35-65+ był aż o 6% większy niż w styczniu.

 

Raport do pobrania