Przeglądaj Adzuna Blog »

SEO, marketing, słowa klucze – czyli jak napisać CV i dać się znaleźć (podsumowanie)

Praca- uścisk dłoni

Zróbmy małe podsumowanie tego, z czym zapoznałeś się w części 1 i części 2 naszego mini poradnika SEO dla CV.

Jeśli nie miałeś okazji zapoznać się jeszcze z poprzednimi wpisami na naszym blogu – zrób to koniecznie teraz.

Poniżej, na przykładach, dowiesz się jak wykorzystać wiedzę z zakresu SEO do napisania CV.  I jak zrobić to, aby rekruterzy mogli je łatwo wyszukać, ocenić i zainteresować się właśnie Tobą!

Nazwa stanowisk

– Przejrzyj ogłoszenia o pracę, które Cię interesują. Zobacz jakich nazw stanowisk używają sami pracodawcy.

– odwiedź profesjonalne media społecznościowe i zobacz, jak inni podają tam nazwy interesujących Cię stanowisk

Podpowiedź: Czasami pod dwoma różnymi nazwami, kryje się technicznie to samo stanowisko.

Dopasuj zatem nazwy stanowisk w swoim CV do tych jakich używają pracodawcy. Użyj słów kluczy tak, aby rekruter mógł wyszukać Twoje CV po tych „słowach kluczach”

Przykłady: 

Nazwę stanowiska „sekretarka” stosuje się często zamiennie z „asystentka”. Zastosuj w CV:  Sekretarka (Asystentka) zarządu.

„Kierownik” bywa często „managerem”. Zastosuj w CV: Kierownik (Manager) zespołu

Opis umiejętności

Język polski jest bardzo bogaty, dlatego te same obowiązki można opisać na wiele sposobów.

– Sprawdź jakie słownictwo jest najczęściej stosowane przez pracodawców czy rekruterów w ogłoszeniach na jakie chcesz aplikować.

Użyj takich samych sformułowań w swoim CV.

Kluczowe kwalifikacje

Jeśli stanowisko wymaga kluczowych umiejętności twardych, również zadbaj, aby na pewno pojawiły się one w Twoim CV.

Umiesz korzystać z komputera? Świetnie. Obecnie wiele stanowisk wymaga tej umiejętności. Jednak samo pojęcie „korzystanie z komputera” jest zbyt szerokie.

Warto zatem aby i Twoje CV miało sprecyzowaną listę narzędzi komputerowych jakimi umiesz się posługiwać i jakie wymagane są na interesującym Cię stanowisku.

Przykłady:

Jako handlowiec zapewne będziesz musiał znać narzędzie typu CRM. Wymieć te które znasz: np. Zoho, Salesforce, Sage czy nawet niektóre moduły SAP.

Asystent biura dobrze, żeby znał Microsoft Suite, z wyszczególnieniem np. programu Outlook.

Jako przyszły księgowy wpiszesz w CV programy typu Symfonia, Insert, SAP czy Comarch Optima.

Podsumowanie lub streszczenie

Warto w swoim CV dodać sekcję zawierającą posumowanie lub streszczenie informacji o Tobie i Twoim doświadczeniu.

Ta część Twojego resume powinna zawierać jak najwięcej słów kluczowych (pasujących do stanowiska na jakie chcesz aplikować). Pamiętaj jednak o zachowaniu umiaru. Słowa kluczowe pomogą, aby CV zostało wyszukane, ale to dobrze skomponowana treść sprawi, że rekruter zainteresuje się właśnie Tobą.

Przykłady.

Zły: 10 lat doświadczenia w handlu. B2B. CRM, Salesforce. Pozyskiwanie i obsługa klienta. Energiczny, kontaktowy.

Dobry: Posiadam dziesięcioletnie doświadczenie w pozyskiwaniu i obsłudze klienta biznesowego (B2B). Potrafię korzystać z programów do zarządzania relacjami z klientami (CRM) takich jak Salesforce.com oraz Zoho. Jestem osobą energiczną i łatwo nawiązuję kontakty z innymi.

Mamy nadzieję, że po zapoznaniu się z naszymi artykułami napisanie CV, stworzenie profilu na profesjonalnym portalu nie będzie już dla Was tak trudne.

Dajcie się znaleźć rekruterom i pracodawcom przez Internet. Powodzenia!

Macie pytania? – zapraszamy na nasz profil na Facebook’u.