Przeglądaj Adzuna Blog »

Chcesz zostać Copywriterem? Dowiedz się jak to zrobić!

Jesteś kreatywny, masz lekkie pióro, a pisanie błyskotliwych tekstów przychodzi Ci z łatwością? Są spore szanse, że praca w reklamie jest właśnie dla Ciebie! Jednak zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki w tym kierunku, warto dowiedzieć się na czym dokładnie polega ta praca.

Co robi Copywriter?

W agencjach reklamowych copywriter pracuje w teamie kreatywnym. Jest odpowiedzialny za tworzenie sloganów i tekstów do kampanii, tak aby pozostały one na długo w pamięci konsumentów. Warto jednak pamiętać, że taki zawód nie zawsze wiąże się z pracą dla prestiżowych marek czy znanych nazwisk. Mimo wszystko ma ona ogromny wpływ na wizerunek i reputację firmy dla której się pracuje.

Jak zostać Copywriterem?

Zostanie copywriterem może okazać się trudniejsze niż to się wydaje. Szczególnie w porównaniu do innych stanowisk związanych z reklamą. Większość firm wymaga portfolio, które zawiera wszystkie do tej pory wykonane projekty. Aby je stworzyć warto zacząć od stażu. Jeśli jednak nie jesteś w stanie sobie na to pozwolić, nie poddawaj się. W znalezieniu odpowiedniej pracy warto rozpocząć od poszukiwania online. Zajrzyj koniecznie na naszą stronę gdzie znajdziesz wszystkie dostępne oferty.

Możliwości i miejsc pracy w tym zakresie jest wiele. Od druku po telewizję, radio czy źródła online. Próbując różnych, szybko zauważysz, które najbardziej Cię interesują. Jeśli chcesz np. pracować online – skup się na tworzeniu bannerów i kampanii dostępnych w Internecie.

Jakie umiejętności musisz posiadać?

Copywriting opiera się na kreatywności – musisz mieć zatem talent. Jest to zawód, którego ciężko się nauczyć. Sprawdzą się tu osoby, o dużej wyobraźni, które potrafią szybko i z łatwością napisać tekst. Zanim jednak podejmiesz decyzję, warto spróbować zaczynając właśnie od stażu.

 

Autor: Ania Wolfowicz